کافه فضایی – قسمت پنجم

0

[box radius=”10″]فرود موفقیت آمیز مریخ‌نورد کنجکاوی (Curiosity) بر سطح سرد و خشک سیاره بهرام این‌بار بچه‌های کافه فضایی را به تکاپو انداخت تا هر جور که شده با دکتر فیروز نادری و مهندس دارا صباحی٬ از دانشمندان ایرانی ناسا ترتیب یک گفتگوی دوستانه پشت میزهای قهوه‌خانه را بدهند. حالا این شما و این فنجون پنجم قهوه فضایی که ما برای شما آماده کرده‌ایم.[/box]

[divide style=”dots” icon=”circle” width=”medium”]

از داخل کافه سر و صدا می آید. این طور که پیداست کافه فضایی دوباره باز شده و رفت و آمد آدم ها به آن هم زیاد است.

هر کسی را می بینی، فنجانی قهوه در دست دارد و به صحبت هایی که اینجا درباره فضا مطرح است، گوش می‌دهد.

مهمان های زیادی از گوشه و کنار دنیا آمده اند و از کنجکاوی انسان ها روی مریخ صحبت می کنند؛ موضوعی که این روزها همه علاقه مندان علم را به خودش مشغول کرده.

مهندس دارا صباحی و دکتر فیروز نادری از ناسا، مهمانان ویژه کافه فضایی هستند. دکتر نادری از روند شکل گیری و تکمیل پروژه کنجکاوی می‌گوید و مهندس صباحی از فعالیت کنجکاوی بر مریخ. فرناز شهیدثالث داستانی درباره سفر به مریخ می خواند و ساناز مصطفی زاده هم به کافه آمده تا حاضران را در جریان اتفاقات فضایی این روزها بگذارد.

در گوشه و کنار کافه، سری هم به هنرمندان حوزه های سینما و موسیقی می‌زنیم. این بار قرار است در کافه فضایی یکی از فیلم‌های سینمایی علمی–تخیلی با موضوع سفر انسان به مریخ معرفی شود و ترانه‌ای هم درباره ناسا و پروژه کنجکاوی آن اجرا شود.

این بار هم مثل همیشه در کافه فضایی باز است و ورود برای عموم، آزاد! هر کس دوست داشته باشد می‌تواند سر هر میزی که می‌خواهد بنشیند و قهوه مخصوص کافه فضایی را مزه مزه کند.

[divide style=”dots” icon=”circle” width=”medium”]

Download “کافه فضایی - قسمت پنجم” Space-Cafe-05.MP3 – 159 بار دانلود شده است – 7 مگابایت

[gap]

[box type=”tip” radius=”10″]«کافه فضایی» نام برنامه ای نجومی در رادیو اینترنتی دانش فضایی بود که حافظ آهی و فرناز شهید ثالث تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشتند. این برنامه مرداد ماه ۱۳۹۰ شروع شد و تا آذر ماه ۱۳۹۱ در مجموع در هشت قسمت منتشر شد. در کافه فضایی٬ قرار بود حافظ آهی٬ مجری خوش بیان و مسلط رادیویی هرهفته چند نفری را به صرف قهوه دعوت کند تا ضمن نوشیدن یک فنجان قهوه خوش عطر٬ ماجراها و داستان‌هایی جذاب از سفر به فضا و گرفتاری‌ها و خوشی‌های آن برایمان تعریف کنند.[/box]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


+ 2 = ده