کافه فضایی – قسمت چهارم

0

[box radius=”10″]این هفته که درب کافه فضایی را باز کردیم برویم داخل از دیدن این همه کافه نشین خیلی خوشحال شدیم. مخصوصا اینکه فرناز شهید ثالث هم به ما قول داده که به زودی کتاب داستان های کافه فضایی خودش را منتشر خواهد کرد. اگر حوصله اتان سر رفته و دنبال یک جای دنج می‌گردید تا یک فنجان قهوه فضایی داغ دور یک عده آدم عاشق فضانوردی نوش جان کنید٬ بفرمایید تو![/box]

[divide style=”dots” icon=”circle” width=”medium”]

به کافه فضایی خوش آمدید. من حافظ آهی٬ میزبان شما هستم.

قرار است با دوستانمان در این کافه درباره موضوع مورد علاقمون یعنی فضا صحبت کنیم. اگر دوست دارید در کافه فضایی همراه ما شوید پیشنهاد می‌کنم قهوه مخصوص این کافه را سفارش بدهید و منتظر بمونین.

امروز اینجا خیلی شلوغه٬ تقریبا تمام میزهای کافه پر است و میهمان هم زیاد داریم. خوشحال می‌شویم اگر شما هم همراه ما باشید.

۱۴ بهمن ۱۳۹۰ سومین ماهواره ایرانی به نام نوید با موفقیت به فضا پرتاب شد و تنها پس از یک هفته اولین تصویر به زمین مخابره شد. خبری که علی‌رغم گذشت چند ماه از انتشارش هنوز تصویر مورد نظر منتشر نشده است. حالا که حدود یک ماه از پایان ماموریت ماهواره نوید می گذرد و این ماهواره به داخل جو زمین سقوط کرده و سوخته است٬ پای صحبت‌های شهرام یزدان‌پناه ‌نشستم تا درباره فناوری تصویربرداری ماهواره‌ها برایمان توضیحاتی بدهد. او همچنین از تکنیک عکس‌برداری فضایی ماهواره نوید برای نخستین بار پرده برداشت و رازهای زیادی را درباره این ماهواره سنجش از دور ایرانی برملا کرد. من که حسابی هیجان زده شدم. شما هم حرفهای او را بشنوید.

فرناز شهید ثالث اما این بار با یک داستان علمی تخیلی عجیب ذهن و روح شما را تسخیر می کند. بچه مدرسه‌هایی که می‌خواهند به یک ماموریت فضایی عجیب به مقصد…. بقیه‌اش را گوش کنید! جالب است. فرناز شهید ثالث انتهای این داستان را به خواندن کتاب داستان های کافه فضایی که به زودی چاپ خواهد شد٬ حواله داد.

ساناز مصطفی‌زاده که از ابتدای راه‌اندازی کافه فضایی در آشپزخانه کافه ما (همان پشت صحنه می‌شود دیگر…) مشغول زحمت کشیدن بوده٬ شجاعت به خرج داد و در این قسمت از کافه فضایی آمد نشست سر یک میز و با من درباره آخرین خبرهای فضایی سخن گفت. خبرهای جالبی از معدنکاری در فضا و باز هم شاتل‌های فضایی و خیلی خبرهای داغ و هیجان‌انگیز دیگر از دنیای سفرهای فضایی. دستش درد نکند…

من در قسمت بعدی این برنامه یک موزیک نجومی برایتان انتخاب کرده‌ام که امیدوارم از شنیدن آن لذت ببرید. خودم که عاشقشم!

اما هیجان انگیزترین میز کافه فضایی امروز ما مربوط می‌شود به آن کنج کافه٬ جاییکه پوریا ناظمی تک و تنها در سرمای قطبی کنار یخچال نشسته و مشغول کار کردن با کامپیوتر خودش هست. من که از دیدن برق چشمانش متوجه شدم باید حرف‌های جذابی برای ما داشته باشد به سراغش رفتم. او که از راه خیلی دور و از آن طرف سیاره زمین به کافه آمده بود تا برای ما حرف بزند از یک موضوع هیجان‌انگیز سخن گفت. او برایمان از اژدهایی گفت که به زودی پرواز خواهد کرد. باور نمی‌کنید! به کافه فضایی چهارم گوش کنید.

[divide style=”dots” icon=”circle” width=”medium”]

Download “کافه فضایی - قسمت چهارم” Space-Cafe-04.MP3 – 182 بار دانلود شده است – 6 مگابایت

[gap]

[box type=”tip” radius=”10″]«کافه فضایی» نام برنامه ای نجومی در رادیو اینترنتی دانش فضایی بود که حافظ آهی و فرناز شهید ثالث تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشتند. این برنامه مرداد ماه ۱۳۹۰ شروع شد و تا آذر ماه ۱۳۹۱ در مجموع در هشت قسمت منتشر شد. در کافه فضایی٬ قرار بود حافظ آهی٬ مجری خوش بیان و مسلط رادیویی هرهفته چند نفری را به صرف قهوه دعوت کند تا ضمن نوشیدن یک فنجان قهوه خوش عطر٬ ماجراها و داستان‌هایی جذاب از سفر به فضا و گرفتاری‌ها و خوشی‌های آن برایمان تعریف کنند.[/box]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


× پنج = 5