معرفی برنامه رادیویی چراغ خاموش

0

با وجود این که برنامه‌های علمی در شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر پررنگ‌تر شده اند، اما شاید برنامه های در حال پخش در هر دوره به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد. دراین میان، شنیدن یک برنامه خوب علمی، به طور خاص نجومی، آن هم از رادیو غنیمت است.

«چراغ خاموش» برنامه ای با محتوای ترویج علم، آن هم علمی از جنس علم آسمان‌ها، نجوم است. این برنامه که در شبکه رادیویی تهران و به سردبیری و اجرای «حافظ آهی» از دی ماه ۱۳۹۱ شروع به پخش کرده است، تلاش می‌کند تا با ارائه اطلاعات دقیق و جدید روز در قالب گفت وگو با کارشناسان، مخاطبین را با دنیای شگفت انگیز ستارگان آشنا و علاقه‌مند سازد.

موضوع هر هفته بسته به اتفاقات نجومی یا موضوعات روز و گاهی اوقات درخواست و پیشنهاد شنوندگان تعیین می شود و در هر قسمت کارشناس-مجری برنامه در استودیو پخش رادیو تهران در کنار کارشناسان می نشیند و درباره موضوعات متنوع در دو حوزه‌ی نجوم آماتوری و حرفه‌ای گفت وگو می کنند.

از دیگر بخش های این برنامه «اخبار نجومی» است که ساناز مصطفی زاده، ژورنالیست علم، آن را تهیه و ارائه می کند. همچنین از آنجایی که چراغ خاموش یک برنامه تعاملی با مخاطب است، شامل بخش های ثابت دیگری از «جمله معرفی کتاب» است که توسط شنوندگان تهیه و ارائه می گردد.

[divide style=”dots” icon=”circle” width=”medium”]

کارشناسان همراه این برنامه:

مهدی خاکیان قمی، محمد تقی میرترابی، آریا صبوری، فاطمه عظیم لو، کاظم کوکرم، امیرمحمد گمینی، پیمان اکبرنیا، علی ابراهیمی سراجی و..

عوامل برنامه:

بشیر جعفری نیا (تهیه کننده)، حافظ آهی (کارشناس-مجری)، فرناز شهیدثالث (نویسنده) و …

[divide style=”dots” icon=”circle” width=”medium”]

تنها کافیست سه شنبه هر هفته، از ساعت ۲۱ تا حدود ۲۲:۳۰، امواج را روی رادیو تهران تنظیم کنید تا همسفر مسیری شوید به وسعت کیهان و با خاموش کردن چراغ های زمینی، شاهد درخشش چراغ های آسمانی باشیم.

فرکانس رادیو تهران:

موج FM ردیف ۹۴،

موج AM ردیف ۱۳۳۲

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


7 + سه =