تصویر: سردترین مکان ها بر روی زمین

0
سردترین مکان ها بر روی زمین (پوشش ابرها)
سردترین مکان ها بر روی زمین (پوشش ابرها)

به عنوان جدیدترین تصویر ماهواره اکوا ناسا، زمین گوله ای از ابر است. به گزارش آژانس فضایی، ابرها حدود ۶۷ درصد از سطح زمین را پوشش دادند و تنها ۱۰ در صد از آسمان های بالای اقیاموس ها افتابی هستند و یا به رنگ ابی نیلگون دیده می شوند.

در حال حاضر، بیشتر از یک دهه داده های طیف سنج رادیویی تصویربرداری وضوح متوسط (MODIS) ماهواره اکوا ناسا نشان می دهد که تجمع ابر ها در هر جای آسمان آن محدوده، به سمت پاکی و تمیزی پیش می برد.

میانگین تصاویر آبی – سفید رصد های ابری روزانه از این ماهواره، بین جولای ۲۰۰۲ تا اوریل ۲۰۱۵ نشان می دهد که زمین در طی این مدت با سه منطقه ویژه ابری، عمدتا در حالت مه الود به سر می برد.

علاوه بر روشنایی پوشش ابرهای زمین، ماهواره ها کمک کرده اند که تعریف تعدادی از ابرها را اصلاح کنیم. در پژوهش ارائه شده در سال ۲۰۰۵، در نشست سالانه اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا، دانشمندان جوی استدلال کردند که دسته های قدیمی از ابرها (سیروس، استراتوس و کومولوس) به اندازه کافی برای طبقه بندی ابرهای شکل خود که از زمین دیده شود خوب هستند، اما فاکتور های گزارش شده که شامل بافت و ارتفاع شکل گیری آنهاست و عمدتا به راحتی توسط تصاویر ماهواره ای گرفته می شود، با شکست مواجه می شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


هفت × = 21