اینفوگرافیک: یوزپلنگ آسیایی

0

اینفوگرافیک «یوزپلنگ آسیایی» به کوشش انجمن یوزپلنگ ایرانی با همکاری اینفوگرام – مرکز تخصصی اینفوگرافیک طراحی، تولید و در «روز یوز» سال ۱۳۹۲ منتشر شده است. این گروه برای تولید پوستر مذکور به سراغ یکی از جدیدترین و موثرترین شیوه‌های تولید پوسترهای آموزشی، اینفوگرافیک (Infographic) رفت. این کلمه مخفف دو کلمه اطلاعات (Information) و گرافیک (Graphic) است. اینفوگرافیک‌ها در اصل نمایش دیداری از داده‌ها (Data)، اطلاعات (Information) و یا دانش (Knowledge) هستند. هدف اینفوگرافیک‌ها نمایش گرافیکی ساده، واضح و قابل هضم اطلاعاتی است که ممکن است غیر ملموس و یا دارای حجم قابل توجهی باشند. این شیوه که در خارج از کشور به شکل گسترده و حرفه‌ای در حال استفاده است، مدتی است که در ایران نیز رواج یافته است.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در ارتباط با این پوستر، شیوه‌ای است که در چاپ و تکثیر آن در پیش گرفته شد. این پوستر را با هدف حفاظت از منابع محدود کره زمین بر روی سفید پوسترهای باطله چاپ کردیم. آن ها امیدوارند این کار الگویی برای دیگر موسسات و سازمان‌ها در حفاظت عملی از محیط‌زیست باشد.

پوستر اینفوگرافیک «یوزپلنگ آسیایی» در اولین مرحله توزیع، در جشنواره روز ملی «حفاظت از یوزپلنگ آسیایی» در اختیار مخاطبان قرار گرفت و در ادامه در کنار فعالیت‌های آموزشی و ترویجی انجمن در جوامع پیرامون زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی در ایران، توزیع خواهد شد.

گروه ابزارها و محصولات آموزشی این انجمن قصد دارد در ادامه فعالیت‌های خود، پوستر اینفوگرافیک دیگر گونه‌های گوشتخواران را نیز تولید نماید.

[gap]

Download “نسخه با کیفیت یوزپلنگ ایرانی” Asiatic_Cheetah_Infograhic.zip – 382 بار دانلود شده است – 736 کیلوبایت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


هفت + = 13