ستون هایی از جنس افرینش!

0

تلسکوپ فضایی هابل دوباره چشمان تیز بین خود را به سمت “ستون های آفرینش” برد. در نسخه جدید این عکس نمایی واضح تر و گسترده تر از ساختار این سحابی در طول موج مرئی گرفته شده است.

این عکس با نمای گسترده که با ترکیب چندین عکس با نوردهی بالا بدست امده است. این ستون های بلند در حدود ۵ سال نوری درازا دارند. در پایین تصویر سمت راست انگشت کوچک و تاریکی را که مشاهده می کنید که ممکن است نسخه کوچکتری از همین ستون های بلند بالا باشد. در نسخه جدید این عکس که توسط دوربین همه کاره (پیشرفته) هابل و دوربین میدان باز ان گرفته شده است.

ستاره هایی که در اعماق این ستون ها متولد می شوند توسط مولکول‌های هیدروژن سرد و ذرات کیهانی تشکیل شده‌اند و در واقع این ستون ها ناحیه ایی کوچک از سحابی عقاب است که در فاصله ۶۵۰۰ سال از ما قرار دارد.

رنگ هایی که در این تصویر مشاهده می کنید از چندین عناصر شیمیایی شکل گرفته شده است. رنگ ابی (اکسیژن)، رنگ نارنجی (سولفور) و در رنگ سبز (هیدروژن و نیتروژن) موجود می باشد.

این سحابی همچنین با نام های M16, NGC6611 و سحابی عقاب نیز خوانده می شود.

اولین تصویر را هابل در سال ۱۹۹۵ از این سحابی گرفته است و این بار در جشن ۲۵ امین سالروز پرتاب هابل، این تلسکوپ فضایی تصویری مجدد اما با کیفیت و نمایی متفاوت از این ستون های زیبا که خلقت آفرینش ما را نشان می دهد رونمایی کرده است.

 

منبع: www.hubblesite.org

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


6 × = هجده