عکس: کک های غول و پیکر

0

اگر به مدت طولانی بر روی چمن در پارکی نشسته باشید یا مدتی در خارج از شهر در روستای پدریتان زندگی کرده باشید و یا اصلا در خانه خود سگ و گربه نگهداری می کنید، حتما به تور کَک ها، این نوع حشرات موذی خورده اید.

کَک ها حشرات بدون بال، خونخوار، بسیار ریز و از راسته لوله‌بالان هستند که کمتر از ۳ میلی‌متر طول دارند. آن ها بیشتر از پستانداران خونخواری می‌کنند.

محققان بقایای فسیلی از آنچه که در حال حاضر خواستار دو گونه (یکی ۱۶۵ میلیون سال پیش و دیگری ۱۲۵ میلیون زندگی می کردند) را کشف کرده اند. آنها حدود ۱۰ برابر از اندازه امروزی خود بزرگتر بودند و فعالیت های بدنی طولانی‌تری نسبت به امروز داشته اند. دندان سخت این کک ها به احتمال زیاد قادر بود به داخل پوست سخت دایناسور ها نفوذ کرده و آنها را گرفتار کند.

دکتر اِنگل، یکی از محققان این پروژه بیان کرد، اگر شما به بیشتر از ۱۰۰ میلیون سال پیش برگردید و این کک های غول و پیکر را ببینید از این موضوع خیلی شگفت زده نخواهید شد؛ چون اگر شما به زمانی قبل تر از آن برگردید و نگاهی به اجداد سنجاقک ها بیاندازید و بال های در حدود «۱ متری» آن را مشاهده کنید، شگفت زده خواهید شد.

منبع: Live Science

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


نُه − = 8