ویدئو: اخبار شگفت انگیز

0

در برنامه دوم اردیبهشت صبح بخیر ایران، اخبار جالب و هیجان انگیزی ارائه شد؛ ولی متاسفانه کمبود زمان اجازه پخش کامل کلیپ ها را نداد و همچنین برخی از تصاویر جابه‌جا پخش شد. به همین دلیل، تصاویر و ویدئوهای کامل اخبار مطرح شده در سایت ساینس آنلاین قرار گرفته است.

[divide icon=”circle” width=”medium”]

بخش اخبار کوتاه:

– ناسا وعده داده طی دو دهه آینده نخستین حیات فرازمینی را کشف خواهد کرد (شاید هم کشف کرده‌اند و قرار است ظرف بیست سال خبرش را رسانه‌ای کنند!)

– شمپانزه‌های وحشی در اوگاندا یاد گرفته‌اند وقتی که از جاده‌ها عبور می‌کنند هر دو طرف را نگاه کنند. بقیه حیوانات چنین کاری نمی‌کنند.

– گله‌ای از شمپانزه‌ها در جنوب شرقی سنگال مشاهده شدند که برای شکار نیزه‌هایی نوک‌تیز به طول ۷۵ سانتی‌متر درست می‌کنند. گرچه تعداد نرهای شکارچی در این گله بیشتر است، اما رفتار نیزه‌سازی بیشتر در ماده‌ها دیده می‌شود.

– کاوشگر مسنجر ناسا پس از مسافرتی به طول ۷.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ کیلومتر طی بیش از ده سال، تا هفته آینده با سرعتی نزدیک ۴ کیلومتر در ثانیه به سیاره عطارد برخورد خواهد کرد. این کاوشگر کاشف کلاهک‌های قطبی مملو از آب و مواد آلی در دره‌های همیشه تاریک عطارد است. این کاوشگر یکی از نخستین فناوری‌های ساخته‌شده برای مقاومت برابر دمای زیاد بود. حفاظ سرامیکی این کاوشگر اغلب در دمایی حدود ۳۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار داشت درحالی که پشت سایه این حفاظ دمای قطعات نزدیک ۲۰ درجه سانتی‌گراد بود. فردا آخرین ذخیره گاز هلیوم این کاوشگر به عنوان پیش‌ران برای تصحیح مسیر مصرف می‌شود و پس از آن دیگر امکان تصحیح مسیر وجود نخواهد داشت و مسنجر به سمت برخورد با عطارد خواهد رفت. محل برخورد در سمتی از عطارد قرار دارد که از زمین قابل رؤیت نیست.

 

بخش چندرسانه ای:

هضم‌شدن الیگیتور در شکم پایتون

این تصاویر اشعه ایکس، مراحل هضم یک الیگیتور در معده یک پایتون را طی هفت روز نشان می‌دهد.

مارهای بزرگ مثل پایتون‌ها همه‌چیز حتی کروکودیل‌ها و الیگیتورها را هم شکار می‌کنند. این ویدئو که درست متعلق به یک سال پیش است، پایتونی استرالیایی را نشان می‌دهد که یک کروکودیل را شکار کرده و می‌خورد.

مشاهده تصاویر و ویدئوی خبر

– انفجار موشک فاکون ۹

شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس بار دیگر در بازگرداندن و استفاده مجدد قطعات موشک شکست خورد، اما یک قدم به پیروزی نزدیک‌تر شد. دفعه قبل قطعه بازگشتی به لبه شناور برخورد کرد و منفجر شد، اما این‌بار محل فرود درست بود و تنها در آخرین لحظه تعادل قطعه بازگشتی به هم خورد.

مشاهده ویدئوی خبر

چکیده پنج‌سال تصویر برداری از خورشید

ناسا در پنجمین سالگرد آغاز به کار رصدخانه سالر داینامیکز این ویدئوی زیبا را از گزیده پنج سال تصویربرداری از خورشید منتشر کرده است. هر فریم این تصویر با فاصله هشت ساعت طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ برداشته شده است، یعنی ۱۸۲۶ روز رصد و ادغام ۲۶۰۰ ترابایت دیتا و ۲۰۰ میلیون تصویر.

مشاهده ویدئوی خبر

[divide icon=”circle” width=”medium”]

پ.ن: در بخش اخبار کوتاه به اشتباه تصور شد سرعت کاوشگر مسنجر ناسا هم اندازه سرعت پیاده روی انسان است در حالی که سرعت آن ۴ کیلومتر بر ثانیه (و نه ساعت) بوده که معادل ۱۴۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


− هفت = 1