شروع به کار سومین کنفرانس انرژی بادی ایران با حضور وزیر نیرو

0

به نقل از برق نیوز: دبیر علمی سومین کنفرانس انرژی بادی ایران به برق نیوز گفت: در مراسم افتتاحیه مهندس چیت چیان که ریاست این کنفرانس را پذیرفته اند سخنرانی خواهد داشت و علاوه بر این یک سخنرانی کلیدی توسط پروفسور پال (Bikash Pal) از امپریال کالج لندن ارائه خواهد شد. در روز دوم کنفرانس سخنرانی کلیدی توسط دکتر صادق زاده ریاست جدید سازمان انرژی های نو ایران ارائه می گردد.

به گزارش برق نیوز وی افزود: در این کنفرانس ۴ نشست و میزگرد علمی خواهیم داشت که در موضوعات مختلف در طی این دو روز برگزار می شود. این نشست ها سعی دارد به موضوعات اساسی و مشکلات گسترش انرژی بادی در کشور بپردازد.

رئیس انجمن انرژی بادی ایران گفت: سومین کنفرانس انرژی بادی به طور کلی در محورهای سیاست های اقتصادی دولت و توسعه انرژی باد در کشور، افزایش تعامل با بازار سرمایه در راستای توسعه صنعت انرژی بادی، بررسی سیاست های حمایتی دولت و میزان اثربخشی آن در توسعه صنعت باد کشور، استراتژی ساخت و قیمت گذاری توربین های بادی در کشور و آخرین دستاوردهای پژوهشی در زمینه انرژی بادی برگزار می گردد.

دکتر اورعی با اشاره به استقبال خوب از این کنفرانس اظهار کرد: همزمان با این کنفرانس نمایشگاه جانبی در زمینه انرژی های بادی و صنایع وابسته برگزار می گردد.

استاد دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: مشی اصلی برگزاری این گردهمایی‌ها همسوسازی اهداف و فعالیت‌های علمی و فناوری دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی، سازمانها و شرکت‌های فعّال در این حوزه از یکسو و تلاش برای کارآمد نمودن استرات‍ژی توسعه صنعت برق بادی با برگزاری میزگردهای تخصصی با حضور مقامات اجرایی، مدیران، کارشناسان و دست اندرکاران این صنعت از سوی دیگر بوده است.

گفتنی است انجمن علمی انرژی بادی ایران به منظور توسعه دانش، گسترش، پیشبرد و ارتقاء سطح دانش فناوری توربین‌های بادی تاسیس گردیده است و تاکنون ۲ کنفرانس در زمینه انرژی بادی در ایران برگزار نموده است که مورد استقبال دانشگاهیان و شخصیت‌های اجرایی و دست‌اندرکاران صنعت برق و باد کشور قرار گرفته است.

روز دو شنبه دو میزگرد تخصصی با عناوین “استراتژی ساخت و قیمت گذاری توربین های بادی در کشور” و “سیاست ها و قوانین حمایتی و میزان اثر بخشی آن در توسعه صنعت باد کشور” برگزار می شود.

روز سه شنبه ۲۶ خرداد ماه نیز دو میزگرد دیگر با عناوین “افزایش تعامل با بازار سرمایه در راستای توسعه صنعت انرژی بادی کشور” و “سیاست های اقتصادی دولت و توسعه انرژی بادی در کشور” ارائه می شود.

همچنین نشست مشترکی با مشارکت انجمن انرژی و انجمن علمی انرژی بادی ایران با محوریت روز جهانی باد در حاشیه این کنفرانس برگزار می گردد که به چالش های صنعت انرژی بادی در ایران و دنیا و سیاست های آینده آن می پردازد.

امروز نیز دو کارگاه آموزشی با موضوعات “معرفی نرم افزار سبا جهت مطالعات سیستم قدرت به همراه مزارع بادی ” و “ارزیابی اثرات اضافه شدن واحدهای بادی مصوب خواف در شبکه خراسان از نقطه نظر قابلیت اطمینان و پایداری شبکه” در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


7 × = چهارده